Het verhaal.

2020

Je herkent het jaar 2020 vast nog wel: lockdowns, mondkapjes en voor mij als student: heel veel vrije tijd. We mochten nergens naar toe. Wat ga je doen met al die tijd als jongen van 18? Je eigen kleding webshop beginnen? Waarom niet!
Ik was destijds erg geïnspireerd door designers zoals Kanye West (Yeezy) en Virgil Abloh (Louis Vuitton). Ik bedacht dat een groot merk zoals dat kopieëren mij niks ging opleveren. Dus bedacht ik: 100% duurzame kleren, die ook voor mensen van mijn leeftijd "cool" waren om te dragen.

2021


Ik had een deal met een bedrijf gesloten om bomen te planten bij elke bestelling. Dat waren zo'n 10 bomen per trui, die je ook helemaal kon tracken. Met foto's, locatie en al..
Zo maakte ik een instagram account aan, een webshop met verzending door heel europa, deed ik fotoshoots, maakte ik logo's en alles wat je kan bedenken. Ik had alles tot in de puntjes geregeld.. Tenminste dat dacht ik..
Na een paar maanden werken dacht ik dat het tijd was om de webshop live te zetten. De kleren zagen er mooi uit, het was 100% duurzaam, vanaf de verpakking tot aan de kleren. En bovendien: €60 voor een trui is toch een eerlijke prijs?
Niets was minder waar: de eerste dag had ik precies 0 bestellingen. Geen een. Ook al had ik €300 geïnvesteerd in advertenties.
Na 1 week kochten familie leden en 1 vriend van mij wel een paar items (uit medelijden denk ik achteraf) maar helaas echt niet wat ik verwacht had.

2022

Na mijn "super succesvolle" launch... ging ik stage lopen bij een van de bekendere merken in Amsterdam (Four Amsterdam) om vanaf binnen te kijken wat daar wel goed ging. Waarom hadden zij wel 1000en bestellingen per jaar, en ik niet?

Ik weet nog heel goed toen ik daar aan de slag ging op mijn eerste dag: een groot magazijn vol met spullen. Tientallen tot honderden orders per dag. Jassen van €1000+ die internationaal werden verkocht alsof het niks was.

Een droom voor mij als "ondernemer".


Terwijl ik stage liep, kreeg ik een appje van mijn buurvrouw:

Natuurlijk zei ik ja tegen haar. Ik wilde haar graag helpen om de fouten te voorkomen die ik gemaakt had. En kon ik de kennis die ik op stage leerde toepassen op haar website. Win-win.

Na een paar weken werken mocht ik een tikkie sturen. Mijn eerste "klant" had een website! Wat voelde dat goed. Als ik de website nu zie was hij niet de beste, maar de buurvrouw was er erg blij mee en het leverde  haar klanten op.

2023

Met deze "big win"  in mijn achterhoofd schreef ik mijzelf meteen in bij de KVK. Ik dacht: hoeveel andere mensen zijn net zoals mijn buurvrouw enthousiast over hun werk of hobby maar lukt het ze niet om klanten te krijgen of hun bedrijf mooi naar buiten te brengen?

Tegelijk ontstond de naam "The Opposite Agency" - omdat ik het tegenovergestelde wilde doen dan andere agencies op moment deden. Vaak worden er dingen verteld in de marketing wereld die helemaal niet waar zijn.
Ik ging zo veel mogelijk leren over online marketing, websites, branding. Om te voorkomen dat ondernemers tegen hetzelfde aanliepen als ik.

Online marketing was de perfecte match: enthousiaste ondernemers helpen en tegelijk samen geld verdienen.

2024

In 2024 heb ik ondertussen al 32+ bedrijven geholpen en help ik nog steeds bedrijven aan hun website, online marketing en automatisering.

Van een taxi chauffeur, naar een expat relocation expert tot een high-tech satellieten bedrijf met 125 medewerkers en 3 filialen in Europa. 

Op zoek naar groei?

CONTACT